דף הבית

רוצה לכתוב ספר

ואין לך מושג

מאיפה להתחיל?

רוצה לכתוב ספר

ואין לך מושג

מאיפה להתחיל?

שוב ושוב מנקרת בך השאלה:

האם הרעיונות שלי טובים, האם הסיפור שלי מעניין? 

תמיד רצית לכתוב ספר, לספר את הסיפור שלך לעולם, אבל איכשהו אחרי שכתבת אותו אלף פעמים בראש הוא התאדה. כאילו התעוררת מחלום והכל נשכח, שום דבר לא התחבר לשום דבר, ומה שנראה לך כרעיון מבטיח נעלם כלא היה. אם רק אפשר היה לתעד את המחשבות, במקום לשבת מול דף ריק…

תמיד רצית לכתוב ספר, לספר את הסיפור שלך לעולם, אבל איכשהו אחרי שכתבת אותו אלף פעמים בראש הוא התאדה. כאילו התעוררת מחלום והכל נשכח, שום דבר לא התחבר לשום דבר, ומה שנראה לך כרעיון מבטיח נעלם כלא היה. אם רק אפשר היה לתעד את המחשבות, במקום לשבת מול דף ריק…

אני כאן כדי לעזור לך לכתוב

 יחד נוציא את הרעיונות שלך החוצה, נגבש אותם לרומן, לקובץ סיפורים, לספר ילדים ונוער, לתסריט, או לספר מקצועי כדי לתת דחיפה לקריירה. אלווה אותך עד לקו הגמר, עד שיהיה לך ספר טוב ביד, ספר שעובד, ספר שאנשים ירצו לקרוא. 

כי זה מה שאני עושה בחיים, עוזרת לאנשים שדבק בהם חיידק הכתיבה ללדת את הספר שלהם, לחדד את הנושא, לדייק את העלילה, לשזור מוטיבים מעניינים, לאפיין דמויות שאפשר להזדהות אתן, והחשוב מכל, למצוא את הקול המובחן שלך! כי זה מה שייתן לספר שלך ערך מוסף.

כמו שלזמרים יש גוון קול ולכל צייר יש את התפיסה האסטטית שלו, גם לך יהיה קול שהוא רק שלך והוא ילך איתך גם לספר הבא.

אשמח לקבל פרטים נוספים >>

קצת עליי

נתנאלה רון - אייזנברג

כותבת סיפורים מגיל עשר. למדתי קולנוע לתואר ראשון, ספרות עברית וכתיבה יצירתית לתואר שני, אותו סיימתי בהצטיינות. עבדתי כעורכת תוכן בערוץ 12. כתבתי מדור וכתבות תחקיר לירחון מנטה. ייסדתי את הסדנה של נתנאלה – בית ספר לכתיבה, כתבתי שני ספרים ותסריט עלילתי. מנחה סדנאות לכתיבה יצירתית וכתיבת סיפורי חיים משנת 2009, מלווה כתיבה ספרים ותסריטים, עורכת ספרותית ומוציאה לאור משנת 2012.
מגדלת באהבה איש, ילדה וכלב.

שרון סגל

נתנאלה שמור לך מקום של כבוד בפנתאון שלי, כי יש לך חלק נכבד באחד ההישגים החשובים של חיי, והוא הגשמת חלום כתיבת ספר פנטזיה. אנו נמצאים קרוב מאוד לקו הסיום ואני יכול לומר שהחוויה לעבוד איתך הייתה לא פחות ממרגשת, מלמדת ומעצימה.

 לכל אדם ישנו הפנתיאון האישי שלו ובו חקוקים כמה שמות של אנשים שליוו אותו בצמתים החשובים בחייו. לך נתנאלה שמור מקום של כבוד בפנתאון שלי, כי יש לך חלק נכבד באחד ההישגים החשובים של חיי, והוא הגשמת חלום כתיבת ספר פנטזיה.

הגעתי לסדנה שלך לפני מספר שנים וכגודל הרעב לכתיבת סיפורת, כך היה גם חוסר הידע שלי בכתיבה.

מאז אותה סדנה אנו לא מפסיקים לצעוד יחד בדרך מרתקת ופעמים מורכבת, משום שתפקידך הוא במידה מסוימת כפוי טובה, את צריכה לומר את האמת הכואבת לכותב או הכותבת המתחילים, שחושבים שהם כתבו את יצירת המאה. אבל תמיד כשאני עוצר ומביט בהשתאות במה שיצא, אני מבין שזה בשום פנים לא היה יוצא כך לולא היית מדייקת לי את הכתיבה.

אנו נמצאים כעת קרוב מאוד לקו הסיום ואני יכול לומר שהחוויה לעבוד איתך הייתה לא פחות ממרגשת, מלמדת ומעצימה. בברכה ובהוקרה, שרון סגל.

מעיין אשרי

בעבודה המשותפת עם נתנאלה הרעיון התפתח למקומות וכיוונים שלא חשבתי שאצליח להגיע אליהם. קיבלתי ליווי צמוד, גיליתי דברים חדשים על עצמי וכמובן שלמדתי המון.

אל נתנאלה הגעתי עם רעיון לספר לבני נוער שהיה בראשי המון זמן, אבל לא ידעתי אם בכלל כדאי לפתח אותו. אהבתי מאוד לכתוב, אבל לא היו לי כלים או ליווי מקצועי בתחום. בעבודה המשותפת עם נתנאלה הרעיון התפתח למקומות וכיוונים שלא חשבתי שאצליח להגיע אליהם. בכל שאלה שהייתה לי ובכל רעיון שעלה, היה לי ליווי צמוד. הרחבתי אופקים, גיליתי דברים חדשים על עצמי וכמובן שלמדתי המון. תודה,

מעיין אשרי.

נירה נץ

נירה נץ

נתנאלה  עזרה לי להביע את תחושותיי ולכתוב את סיפורונו המשולב, של רפי ושלי. הקסם הוא ביכולתה לתת הצעות, רמזים וכלים לשיפור. מקצוענית אמתית. אין אצלה בערך או על-יד, וגם אם אני צריכה לשכתב את הקטע עוד כמה פעמים, אני יודעת שהמוצר הסופי יהיה מלוטש כמו יהלום. 

כן, אני אוהבת לכתוב. לא, לא למגירה. כתבתי ופרסמתי מספר ספרים ומאמרים, אבל הם היו ספרי לימוד ומחקר ועברו עריכה מדעית ולשונית לפני פרסומם.

כשהחלטתי לכתוב את קורות חייו של רפי, שותפי לחיים, גיליתי שכל הכישורים שרכשתי במשך השנים, לא היו טובים מספיק לביצוע המשימה. מצאתי את עצמי כותבת טקסט ברמה של תפריט, משפטים שמעבירים אינפורמציה שככל שנראתה לי חשובה ומעניינת, הפכה למשמימה וחסרת חיים כשהופיעה על הנייר. הטקסט שהיה אמור לספר את קורות חייו של רפי, הפך להיות הסיפור שלי. הייתי מתוסכלת וחדלתי לכתוב.

היכרותי עם נתנאלה הייתה כמו גשם על שדה מעולף. היא עזרה לי למצוא את האופן שבו אוכל להביע את תחושותיי ולכתוב את סיפורונו המשולב, של רפי ושלי, שהרי במשך 61 שנים, היו חיינו שלובים זה בזה. היא פתחה בפני את עולם הכתיבה בדרך שלא חלמתי עליה. גירתה את זיכרוני, הרחיבה את דמיוני, המריצה אותי לכתוב והעניקה לי כלים טכניים לכתיבה.

לנתנאלה יכולת ניתוח טקסטים מדהימה, היא קוראת מנתחת ומגיבה במהירות, בבהירות ובחדות. הקסם הוא ביכולתה לתת הצעות, רמזים וכלים לשיפור. היא לא משאירה פצועים מדממים בשטח, אלא יודעת לתת את התרופה המתאימה. מקצוענית אמתית. אין אצלה בערך או על-יד, וגם אם אני צריכה לשכתב את הקטע עוד כמה פעמים, אני יודעת שהמוצר הסופי יהיה מלוטש כמו יהלום. תודה נתנאלה על הדרך המשותפת.

דפנה דינור

הליווי של נתנאלה מקצועי מאוד, ענייני ומדויק מחד ואנושי ונגיש מאידך, כך שמתאפשרת לנו תקשורת פתוחה ובונה בתהליך שהוא אישי ואינטימי בשבילי.

למפגש הראשוני עם נתנאלה הגעתי חסרת ניסיון בכתיבה ועם חלום רחוק שנראה בלתי מושג, לכתוב ספר לילדים ונוער בהשראת ההתמודדות הרפואית של הבן שלי. בעזרת הניסיון המקצועי הרב, התבונה והרגישות שלה, נתנאלה סייעה לי להיפטר בהדרגה ממכשולי הכתיבה השונים.

 הליווי שלה הוא מקצועי מאוד, ענייני ומדויק מחד ואנושי ונגיש מאידך, כך שמתאפשרת לנו תקשורת פתוחה ובונה בתהליך שהוא אישי ואינטימי בשבילי.

בזכות נתנאלה אני מצליחה להרגיש ביטחון וגם חיבה כלפי סגנון הכתיבה המתגבש שלי. אני ממליצה על נתנאלה בחום ומלאת תודה על המפגש בינינו

דורון קליין

דורון קליין

נתנאלה עזרה לי למצוא  את סגנון הכתיבה שלי, ובעזרת הכוונה  מקצועית ומשוב התחלתי להתקדם. ממפגש למפגש הכתיבה הפכה לזורמת  ומהנה יותר ויותר. סיעור המוחות, הניסיון והידע המקצועי הרב שלה, עזרו לי מאוד, אבל הגישה האישית והאכפתיות סייעו לא פחות.

בימים אלה אני עומד לסיים את ספרי הראשון, רומן ריאליסטי, וברצוני להודות לנתנאלה על הליווי והעריכה. למרות שהגעתי ללא ניסיון בכתיבה, ועם חששות, כבר לאחר המפגש הראשון  הרגשתי  שהגעתי למקום הנכון.

נתנאלה עזרה לי למצוא  את סגנון הכתיבה שלי, ובעזרת הכוונה  מקצועית ומשוב התחלתי להתקדם. ממפגש למפגש הכתיבה הפכה לזורמת  ומהנה יותר ויותר. סיעור המוחות, הניסיון והידע המקצועי הרב שלה עזרו לי מאוד, אבל הגישה האישית והאכפתיות סייעו לא פחות. אני ממליץ בחום גם לכותבים בעלי ניסיון וגם לכאלה שכותבים את ספרם הראשון על הליווי וההכוונה של נתנאלה.

עליזה להב

עליזה להב

בעבודתנו המשותפת במסגרת סדנה יצירתית בהנחייתה, התרשמתי שעבודתה של נתנאלה מדויקת ורגישה עם שמירה על סגנון הכתיבה של כל כותב. לכן כשהחלטתי לכתוב ספר היה מובן מאליו שאפנה אליה. אנחנו נמצאות עכשיו באמצע הדרך, בלב ההרפתקה, ואין לי ספק שבחרתי את המלווה המתאימה לי ביותר. היא נמצאת מאחורי, רגישה וזמינה, אני סומכת עליה כשהיא מציעה תיקונים ומאמינה לה כשהיא מאשרת או מחמיאה.

בשנים האחרונות הכתיבה הפכה להיות חלק משמעותי מחיי, לנתנאלה יש חלק גדול בכך. הכרתי אותה בסדנת כתיבה יצירתית בהנחיתה, עד אז נגעתי במלאכת הכתיבה בהיסוס. נתנאלה פתחה בפני נתיבים חדשים של הבנה ותעוזה, בהדרכתה גיליתי היבטים מעניינים ומסקרנים על ספרות בכלל  ועל כתיבה בפרט. נהניתי מהידע הספרותי הרב שהיא מביאה באופן טבעי תוך כדי עבודה על טקסטים. נתנאלה גם ערכה סיפורים של משתתפי הסדנה שיצאו לאור כקובץ סיפורים. עבודתה הייתה מדויקת ורגישה עם שמירה על סגנון הכתיבה של כל כותב. לכן כשהחלטתי לכתוב ספר היה מובן מאליו שאבקש ממנה ללוות אותי בתהליך הכתיבה והעריכה. אנחנו נמצאות באמצע הדרך, בלב ההרפתקה, ואין לי ספק שבחרתי את המלווה המתאימה והטובה לי ביותר. היא נמצאת מאחורי, בנוכחות רגישה וזמינה, ביעוץ ובעידוד לפי הצורך שלי. אני סומכת עליה כשהיא מציעה תיקונים וגם מאמינה לה כשהיא מאשרת או מחמיאה. תודה לך נתנאלה.

צוריאל בשארי

צוריאל בשארי

נתנאלה, במהלך עבדתנו המשותפת על ספר הביכורים שלי, החדרת בי כמה מעקרונות הכתיבה שמלווים אותי עוד היום. לימדת אותי לשאול את השאלות הנכונות: מה מטרתו של הקטע שנכתב? מהו תפקידו של הגיבור בהתרחשות? לימדת אותי לתאר מצבים שמעבירים רגשות. מה שלמדתי ממך מלווה אותי עד היום, בזמן כתיבת ספרי השלישי.

נתנאלה, במהלך עבדתנו המשותפת על ספר הביכורים שלי, החדרת בי כמה מעקרונות הכתיבה שמלווים אותי עוד היום. לימדת אותי לשאול את השאלות הנכונות: מה מטרתו של הקטע שנכתב? מהו תפקידו של הגיבור בהתרחשות? לימדת אותי לתאר תמונות ומצבים שמעבירים רגשות.

למדתי רבות מההערות וההסברים שלך, גם אם הם לא תמיד מצאו חן בעיני בהתחלה, בסוף תמיד הבנתי עד כמה צדקת. מה שלמדתי ממך מלווה אותי עד היום, בזמן כתיבת ספרי השלישי. ועל כל אלה אני מודה לך מקרב לב.

ישראל פרץ

כדי לתאר את העבודה עם נתנאלה, הכי טוב להתחיל מהסוף: זו חוויה מקצועית מעצימה במיוחד. היא משקיעה ומעניקה תשומת לב מירבית לכותבים. הייתי זקוק לדחיפה מקצועית והדרכה בהשלמת כתיבת ספרי השלישי וזכיתי לקבלה מנתנאלה שהגדילה לעשות עם הברקת שמו של הספר: סיפוריים – גם סיפור וגם מספריים.

כדי לתאר את העבודה עם נתנאלה, הכי טוב להתחיל מהסוף: זו חוויה מקצועית מעצימה במיוחד. משקיעה ומעניקה תשומת לב מירבית לכותבים בעידוד מיצוי פוטנציאל הכתיבה של כל אחת ואחד.
ההתחלה היתה בסדנא עם קבוצת משתתפים קטנה. מפגשי כתיבה מאוד מעשירים באווירה נינוחה וחברית משהו בציפיה למפגש הבא. בהמשך בחרתי להתמקד בהדרכה אישית לקראת השלמת כתיבת ספר ילדים שלישי שלי. הייתי זקוק לדחיפה מקצועית והדרכה מהוקצעת להשלמת הכתיבה וזכיתי לקבלה מנתנאלה שהגדילה לעשות עם הברקת שמו של הספר: סיפוריים – גם סיפור וגם מספריים. אודות סַפר שהתגלה כסוֹפר…
אני רוצה להודות לה על ליווי המקצועי והמנטלי עד להוצאת הספר. תודה נתנאלה, אני מאמין שנפגש שוב. מאחל לך הצלחה בהמשך דרכך.

אשמח לקבל פרטים נוספים >>

הצצה קטנה ליצירות שערכתי ויוצרים שליוויתי

עו"ד דורי ברקל
בית מינס, שלום!

ספרו של דורי מבוסס על סיפורו המשפחתי. העלילה מתרחשת במלון שהיה מוקד עליה לרגל לכל צמרת ההנהגה של המדינה בשנים הראשונות להקמתה. הרומן האוטוביוגרפי בעריכתי יצא בהוצאת סטימצקי.

שירז אפיק
לנקות את יפו

שירז הגיעה למפגשי כתיבה בהנחייתי עם התחלה של נובלה שדנה בנושא רגיש - יחסי יהודים וערבים ביפו. לאחר שקיבלה משוב והכוונה, נפנתה לסיים את ספרה. הרומן ראה אור בהוצאת מטר.

צבי גיל
מהיד אל הפה והלאה מזה

צבי גיל הוא מבכירי העיתונאים בארץ, ממקימי הערוץ הראשון, כתב קובץ סיפורים קצרים, בעקבות השתתפותו בסדנת כתיבה יצירתית בהנחייתי. זהו ספרו ה-6. יצא לאור בהוצאת טרקלין.

אסנת אלפנדרי
רני ולייקי מנצחים את הפחד

אסנת היא יועצת חינוכית ומאמנת אישית, בוגרת מכון אדלר, כתבה את ספר הילדים הראשון שלה בהנחייתי, במטרה להעצים הורים וילדים ולהדריך אותם כיצד ניתן להתמודד עם פחדים.

מיטל אלזם
דודתיתי והצב הפטפטן

מיטל הגיעה לסדנת כתיבה יצירתית כשבמגירתה חבויים שישה ספרי ילדים. אחרי שהציגה לקבוצה את יצירותיה, נמלאה ביטחון והוציאה את ספרה הראשון בהוצאת סער. כיום מעבירה חוגים ושעות סיפור לילדים.

אהבה בצל עץ חרוב

צוריאל בשארי
אהבה בצל עץ חרוב

צוריאל בשארי כתב את הרומן הראשון שלו בהנחייתי ובעריכתי. גבריאל, גיבור ספרו שואל את עצמו שאלות קיומיות על זהות, יחסי הורים וילדים ואהבה רומנטית. כחלק ממסע הגילוי שלו הוא מפרק את נישואיו, עוזב את מקום עבודתו ובונה את עצמו מחדש.

תעתועי אהבה

שיה לירן מלכין
תעתועי אהבה

שיה לירן מלכין, החלה לכתוב סיפור קצר בשם "קרניות" בסדנת כתיבה יצירתית בהנחייתי. כשסתיימה הסדנה המשיכה לכתוב סיפורים קצרים עד שהתגבש קובץ הסיפורים שראה אור בהוצאת אוריון.

דוד לסרי
עשרת הדיברות

דוד כתב בהנחייתי תסריט עלילתי קומי. זוהי קומדיה מטורפת עם אמירה חברתיות נוקבת וביקורת לא מחמיאה על הקפיטליזם, מוסדות הדת בכלל ועל הכנסיה הקתולית בפרט.

ישראל פרץ
סיפוריים

ספר הילדים השלישי של ישראל, נכתב בהנחייתי ובעריכתי. על ילד שחושש להסתפר עד שהוא נסחף בסיפוריו המרתקים של הספר.

רגעים מהחיים

רגעים מהחיים

הקובץ רגעים מהחיים הוא אסופת סיפורים ושירים שכתבו משתתפי סדנת הכתיבה במגדלי הים התיכון בגני תקווה בהנחייתי ובעריכתי. בקובץ ניתן למצוא סיפורים מראשית המדינה לצד סיפורת בדיונית. רב הכותבים נחשפו לכתיבה בגיל השלישי וראו אור לראשונה בקובץ זה, אחדים מהם עוסקים בכתיבה באופן מקצועי. הקובץ ראה אור בתמיכת מגדלי הים התיכון.

כל אחד והסיפור שלו

האסופה בעריכתי, מאגדת 38 סיפורים שונים שנכתבו בידי תלמידי הסדנאות לכתיבה יצרתית בהנחייתי. האסופה יצאה לאור, כמחווה ליוצרים בתחילת דרכם, בהוצאת הסדנה של נתנאלה.

קולות מימים אחרים

קולות מימים אחרים

קולות מימים אחרים היא אסופת סיפורים שנוצרו בידי כותבים בגיל השלישי. האסופה מכילה סיפורים מתקופת המנדט ומלחמת השחרור, כמו גם סיפורים ושירים מתקופות אחרות שנוצרו בהשראת חוויות אישיות. כל הכותבים הם דיירים באחוזת פולג, האסופה יצאה לאור בתמיכת אחוזות רובינשטיין.

אשמח לקבל פרטים נוספים >>