דף הבית

המגירה
הפרטית שלי

למי מתאימה סדנת כתיבה יוצרת / נתנאלה רון אייזנברג

רבים מהם בשלים לכתוב יצירה משמעותית ומוכנים להשקיע זמן בהתפתחות האישית שלהם, היתרון של בני השישים ומעלה היא עובדה שאין להם כל צורך לדחות את חלומותיהם למחר, כי המחר שלהם כבר כאן והם פורצים למסע הכתיבה במלוא העוז.
האחרונים הם הצעירים, חיילים, סטודנטים וצעירים שסיימו תואר או שעדיין לא התחילו. בדרך כלל מדובר בקהל שוחר אינטרנט, חיות פייסבוק, עם יכולת הבעה טובה כשמדובר במדיה וקושי להתמיד בכתיבת יצירה בעלת נפח שעולה על עשר שורות.
שואלים אותי תדיר, מי מגיע לסדנת הכתיבה היוצרת שאני מנחה מזה כ 7 שנים. ובכן, הגילים נעים בין 17-82 המקצועות מגוונים וההשכלה מתיכונית ועד אקדמית. בממוצע קצת יותר נשים מגברים. שכירים ועצמאיים, מאזור המרכז ומהפריפריה, הצפונית והדרומית כאחד, עושים פעמיהם מדי שבוע כדי לצלול בעולם היצירה ולהתעשר רוחנית. רבע מלקוחותיי שומרי תורה ומצוות מזרמים שונים, מדתיים לאומיים ועד חרדים.
אבל אם נכנס לרזולציה יותר גבוהה נראה שלקוחות רבים שלי הם עורכי דין במקצועם, למעשה יש לי חיבה לעורכי דין משום ששפתם המדוברת והכתובה רהוטה בדרך כלל ויש להם יכולת טובה לבטא את עצמם. אלא שרב עורכי הדין נאלצים לכתוב בשפה משפטית, פורמאלית ויבשושית כמו כדור שינה. שזה כשלעצמו לא רע כשמגישים כתב הגנה, תזכיר או מכתב התראה. אבל כשאותו עורך דין רהוט ומלומד מחליט להגדיל את מעגל הלקוחות שלו ורוצה לכתוב מאמרים מקצועיים לטובת לקוחות פוטנציאליים, הוא מתדפק על דלתותיה של סדנת הכתיבה הקרובה ביותר שהוא יכול למצוא. פשוט כי אין לו את הכלים לבטא רגשות ולספר סיפור שיתפוס את לבם ואמונם של הלקוחות.
לקוחות טובים נוספים שלי, עוסקים בכל תחומי הטיפול, החל מפסיכותרפיסטים, מאמנים אישיים ועסקיים, מרפאים בתחומי הרפואה המשלימה ואפילו מיסטיקנים. אוכלוסייה זו לרב עובדת בעיקר עם המערכת הרגשית, הם מיומנים להאזין לצד השני ורוצים לעזור, רובם אנשים רגישים בעצמם וככאלה יש להם צורך לשתף את הזולת ולתקשר עם לקוחותיהם. אם יורשה לי להכליל, רב האנשים שמגיעים מהתחום הטיפולי זקוקים דווקא לתבנית של בניית סיפור ולמתמטיקה של הכתיבה, בשונה מעורכי הדין שזקוקים לשיעור בהבעת רגשות.
גם אנשי ההיטק פוקדים את סדנאותיי. זוהי אוכלוסיה שצמאה מאוד לרגע פרטי. רובם מבלים שעות ארוכות מדי בעבודה, שמספקת להם יציבות כלכלית. היטקיסט שחוטא בכתיבה, מחפש דרך יעילה לאוורר את נפשו, לפרוק את זמרת הלב. ולכך אין מתאים יותר מסדנה ממוקדת ותחומה בזמן.
בתווך יש אנשים בגיל הפרישה שסוף כל סוף מרשים לעצמם לכתוב את הסיפור שתמיד חלמו לכתוב. רבים מהם בשלים לכתוב יצירה משמעותית ומוכנים להשקיע זמן בהתפתחות האישית שלהם, היתרון של בני השישים ומעלה היא עובדה שאין להם כל צורך לדחות את חלומותיהם למחר, כי המחר שלהם כבר כאן והם פורצים למסע הכתיבה במלוא העוז.
האחרונים הם הצעירים, חיילים, סטודנטים וצעירים שסיימו תואר או שעדיין לא התחילו. בדרך כלל מדובר בקהל שוחר אינטרנט, חיות פייסבוק, עם יכולת הבעה טובה כשמדובר במדיה וקושי להתמיד בכתיבת יצירה בעלת נפח שעולה על עשר שורות. אצל הצעירים השמיים הם הגבול, אבל רובם ככולם מעדיפים להשקיע בסיפורים קצרים, כי רומן נראה להם כמו משכנתא וסיפור חייהם עדין צנום מכדי להעלותו על הכתב.
כולם כולם מתאחדים עלמנת לקדם חלום משותף. ואני, מה אומר לכם, ברת מזל שיש לי את ההזדמנות והיכולת לעזור לאנשים כל כך מגוונים לממש את חלומותיהם.
בקרו באתר הבית של הסדנה של נתנאלה creative-writing.co.il
יוטיוב 
ראיון לתוכנית הבוקר