דף הבית

הסיפורים
שלכם

כך תשפרו את מצב הרוח באמצעות כתיבה / נתנאלה רון אייזנברג

מי מאיתנו לא קם הפוך מדי פעם, אז לפני שתתהפכו על בן\בת הזוג או על הבוס, הנה 10 דרכים פשוטת מאוד להרגיע את העצבים ולהעלות חיוך על שפתיכם.
1. רשמו לפניכם את עשרת הדברים הכי טובים שיש בחייכם.
כתבו זאת כך: אני מודה מעומק לבי על הערב הרומנטי שביליתי עם אהובי\תי, אני מודה מעומק לבי על העלאת השכר שקיבלתי החודש, אני מודה מעומק לבי על ילדי שיבדלו לחיים ארוכים וכו'. זכרו לקחת אתכם את הרשימה ולהציץ בה בכל פעם שמשהו מאיים למחוק את החיוך שלכם.2. כתבו את מה שמטריד אתכם, הכעסים על אחרים, או על עצמכם, הפחדים שמונעים שלוות נפש, האכזבות והדאגות. קחו סיר גדול, הכניסו את רשימת הפסולת הזאת לתוכו ושרפו אותה.

3. צאו לטיול קצר באזור מגוריכם, התבוננו סביב, האזינו לקולות, הריחו את הריחות, עקבו אחר הדמויות החולפות על פניכם. העלו מיד את הרשמים על הכתב. שילוב של טיול עם חוויה יצירתית משיב באחת את שמחת החיים.

4. כתבו לעצמכם היום, מכתב מעצמכם כשתהיו בני 100! תנו כמה עצות טובות לחיים. החמיאו מכל הלב, סיימו ב – אוהב\ת אני – שלחו את המכתב לעצמכם בדואר.

5. כתבו בלשון הווה את כל הדברים הטובים שהייתם רוצים שיקרו ביום הזה. כתבו זאת כך: אני מגיע\ה לעבודה בזמן, הכביש פנוי, במשרד ממתינה לי אריזת שי. היום הזה עובר עלי בשמחה וכו'. הקריאו את החזון היומי שלכם בקול רם לעצמכם.

6. כתבו סטטוס בפייסבוק, פוסט או ניוזלטר ושתפו אחרים בהרגשתכם הגרועה. עד מהרה תקבלו תגובות אוהדות שיחזקו אתכם. מילים שיוצאות מהלב – נכנסות אל הלב…

7. כתבו ברכה לעצמכם ותלו אותה בפינת העבודה שלכם, על המקרר או על הדשבורד.
כתבו זאת כך: אני מברך\ת את עצמי בכל טוב ושומר\ת על עצמי מרע. אני חי\ה, שמח\ה ומעניק\ה לאחרים את מה שקיבלתי בנדיבות.

8. כתבו מכתב תודה למישהו שעזר לכם ושלחו אותו מיד. כשאתם מפגינים אדיבות ואסירות תודה, הלב מתרחב ומצב הרוח מתרומם.

9. כתבו מודעה באחת מהרשתות החברתיות או ב yad2, בה אתם מציעים למסירה חפץ כלשהו שאין לכם שימוש בו, או מנדבים שעה מזמנכם בסיוע לאחרים. הנתינה יעילה בהרבה מתרופות נגד דיכאון ואין לה תופעות לוואי.

10. כתבו את החוויה הכי משמחת שהייתה לכם בחיים ושתפו אותה עם בני משפחה וחברים. ואם יגידו לכם שאתם מוכשרים, אל תבטלו זאת בהינף יד, אמרו תודה וכתבו עוד משהו.

הכותבת היא עורכת ספרותית ומנחת תהליכי כתיבה